کارخانه خودروسازی

قیمت بیمه؛ بهانه جدید خودروسازان برای گران‌فروشی

قیمت خودرو در یک سال گذشته چندبرابر شده است و هر چند تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی کشور در این افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده‌اند اما خودروسازان با عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار سهم عمده‌ای در این افزایش قیمت داشته‌اند.
خودروسازان به اصطلاح دولتی نه‌تنها در این شرایط سخت اقتصادی دست دولت را نگرفتند بلکه با دامپینگ خودرو و افزایش چند برابری قیمت محصولات‌شان در بازار، موجب تورم سرسام‌آور در کشور شدند.

حالا اما در دور جدید عرضه محصولات ایران‌خودرو و سایپا که قرار است به‌زو‌دی آغاز شود، افزایش قیمت بیمه بهانه‌ای جدید برای افزایش قیمت خودرو شده است. خودروسازان معتقدند افزایش قیمت بیمه شخص ثالث نامعقول بوده و به همین بهانه قصد افزایش قیمت نهایی محصولات‌شان را دارند.

این در حالی است که با توجه به افزایش قیمت دیه، بیمه شخص ثالث نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است و افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی بیمه شخص ثالث در مقابل افزایش ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا ناچیز بوده و نباید بهانه‌ای جدید دست خودروسازان بران گران‌فروشی دهد.

بد نیست بدانید که شرکت‌های بیمه تمایل چندانی به افزایش قیمت بیمه ندارند و به دلیل افزایش قیمت دیه که در سال‌های اخیر باب شده و توسط ستاد دیه زیر نظر نظر قوه قضاییه هر سال اعلام می‌شود، مجبور به افزایش قیمت بیمه هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =